FANDOM

Indie - państwo w Azji, leżące na południu kontynentu. Jego powierzchnia wynosi 3 287 590 kilometrów kwadratowych. Od 1931 roku stolicą Indii jest Delhi.

GeografiaEdytuj

Północną część państwa zajmują góry Himalaje oraz rzeki Indus i Ganges. Po obu stronach półwyspu leżą łańcuchy górskie Ghaty Wschodnie i Ghaty Zachodnie. Indie znajdują się w strefie klimatów zwrotnikowych odmiany monstrualnej.

LudnośćEdytuj

Indie zamieszkuje 1,2 miliarda mieszkańców, ustępując tylko Chinom. 80% mieszkańców Indii wyznaje hinduizm. 12% mieszkańców jest z wyznania muzułmanami. Reszta ludności należy do chrześcijaństwa, buddyzmu, sikhowia czy dżiniści. W przeszłości mieszkańcy Indii byli podzieleni na kasty, określające, kto do jakiej grupy społecznej należał. Pomimo jej zniesienia, nadal mieszkańcy Indii jej przestrzegają.

GospodarkaEdytuj

Indie uprawiają ryż, pszenicę, kukurydzę i proso. Eksportuje się ponadto herbatę, bawełnę, banany i przyprawy korzenne. Hoduje się bydło, jednakże mieszkańcy Indii z powodu religii nie mogą spożywać z niego mięsa. Przemysł rozwija się bardzo mocno. Najważniejszymi działami przemysłu są przemysł tekstylny, rolno-spożywczy, metalurgiczny, petrochemiczny i elektroniczny. Pomimo wysokiego rozwoju gospodarczego, 70% mieszkańców Indii popada w nędzę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki