FANDOM

Etiopia - państwo w Afryce. Graniczy z Kenią, Erytreą, Somalią, Sudanem i Dżibuti. Jej powierzchnia wynosi 1 127 127 kilometrów kwadratowych. Stolicą Etiopii jest Addis Abeba.

GeografiaEdytuj

Kraj leży na ogromnym płaskowyżu (Wyżyna Abisyńska oraz Wyżyna Somalijska). Są one przecięte Rowem Abisyńskim.

KlimatEdytuj

Klimat jest tropikalny, ale łagodzony dużą wysokością. Średnia temperatura waha się od 16 do 27 stopni Celsjusza.

LudnośćEdytuj

Ludność liczy 66 558 000 mieszkańców. Dzielą się oni na wiele grup etnicznych. Amharowie i Tigre zamieszkują płaskowyż, Oromo osiedli się na południu a Danakilowie zajęli historyczną ziemię Ogaden. Wiele Etiopczyków wyznaje chrześcijaństwo w obrządku koptyjskim. Oprócz chrześcijaństwa tereny te zamieszkują wyznawcy islamu oraz animizmu.

GospodarkaEdytuj

Etiopia jest jednym z najuboższych państw na świecie. Powszechnym tutaj problemem jest głód związany z wojnami oraz suszą. Rolnictwo jest rozwinięte na zachodzie i północy. Uprawia się zboża, rośliny strączkowe i oleiste. Pogłowie bydła jest tutaj najwyższe w Afryce. Na wschodzie państwa hoduje się kozy, owce i wielbłądy.

CiekawostkiEdytuj

  • Na stu mieszkańców Etiopii przypadają 2 telefony komórkowe (najmniej na świecie).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki